Woning accepteren of weigeren
U heeft een woning bezichtigd. Bent u de woningzoekende met de langste inschrijfduur? Dan krijgt u de woning als eerste aangeboden. Het is voor ons – en voor andere woningzoekenden – prettig als u zo snel mogelijk laat weten of u de woning wilt huren.
Woning accepteren
U wilt onze woning huren? De volgende stap is dat we controleren of alle documenten compleet en in orde zijn. Als dit zo is, nodigen we u uit voor het tekenen van het huurcontract en de oplevering van de woning. Lees meer over,
Let op: bij het accepteren van een woning wordt u uitgeschreven als woningzoekende! De inschrijfduur die u heeft opgebouwd vervalt dan. Wanneer u zich weer opnieuw inschrijft bouwt u weer woonduur op, maar dan als doorstromer.
Stuur ons pas documenten toe als wij u hebben geïnformeerd over welke informatie we van u nodig hebben. Zo voorkomt u dat u ons persoonlijke documenten stuurt die wij niet nodig hebben.
Lees meer in ons Privacy Statement.
Woning weigeren
U kunt de woning ook weigeren. Dit horen we het liefst zo snel mogelijk van u, zodat we de woning aan de volgende woningzoekende kunnen aanbieden. Als u een woning accepteert, heeft u drie dagen bedenktijd. In die drie dagen kunt u de woning alsnog weigeren. Weigert u de woning na de bedenktijd? Dan brengen we € 100 administratiekosten in rekening.
Veelgestelde vragen
Een van de documenten die wij van u nodig hebben is een inkomensverklaring. Deze vraagt u op bij de Belastingdienst.
Wilt u een vrije sector huurwoning weigeren of accepteren? Dit kunt u telefonisch doen:
088 308 71 71
Onze coronamaatregelen
Voor uw en onze veiligheid blijven wij waakzaam en volgen we de adviezen van de overheid. Onze medewerkers informeren of u griepachtige klachten heeft voordat zij naar binnen gaan. In dat geval kunt u een nieuwe afspraak maken. Onze medewerkers schudden geen handen en houden anderhalve meter afstand.
Lees meer over onze coronamaatregelen