Jaarlijkse afrekening servicekosten
U betaalt servicekosten voor services die wij voor een heel portiek of woongebouw (laten) uitvoeren. Voor sommige services betaalt u een voorschotbedrag. Dit is een schatting van de kosten die we verwachten te maken. Aan het einde van het jaar berekenen we wat de echte kosten waren. Betaalde u te veel? Dan krijgt u geld terug. Was het voorschotbedrag lager dan de echte kosten? Dan betaalt u geld bij.We moeten u hier vóór 1 juli over informeren.
Veelgestelde vragen
U betaalt servicekosten voor diensten die wij voor het hele portiek of woongebouw (laten) uitvoeren. Zoals wijkbeheer of schoonmaak. Is er in uw woongebouw een centrale verwarmingsketel? Dan zijn stookkosten ook onderdeel van uw servicekosten.
Het bedrag dat u moet bijbetalen wordt niet automatisch van uw rekening afgeschreven. U moet het bedrag zelf naar ons overmaken. Ons rekeningnummer is: . Zet uw adres (straat, huisnummer en stad) in de toelichting.
Moet u een bedrag bij betalen, maar kunt u dat nu niet? Dan kunt u een betalingsregeling afsluiten. Zo kunt u het bedrag in delen of, op een later moment, in 1 keer automatisch af laten schrijven.
We maken het bedrag binnen 10 dagen nadat u de brief met afrekening servicekosten heeft ontvangen over.
Log in met uw Mijn-account om te kijken of wij het bedrag al hebben overgemaakt:
Moet ik voor het hele jaar betalen?
We kijken bij het afrekenen naar de periode dat u de woning heeft gehuurd. Dus huurde u van 1 januari tot en met 31 maart, dan gaat de afrekening alleen over die maanden.
De voorschotbedragen zijn altijd een schatting van wat de echte kosten gaan zijn. We doen die schatting op basis van de kosten in voorgaande jaren. Maar helaas kan het gebeuren dat de echte kosten toch hoger uitvallen dat we hadden verwacht.
Door de lockdown waren we allemaal meer thuis. En gebruikte u misschien meer water en zette u vaker de verwarming aan. Uw kosten voor water- en warmteverbruik kunnen daardoor hoger uitvallen dan andere jaren.
Lees ook:
Uw wijkbeheerder helpt u graag verder.
Neem contact op met ons, via ons contactformulier. We bespreken uw afrekening en daarna kijken we naar een oplossing.
Omschrijf zo duidelijk mogelijk wat er volgens u niet goed is. Wij zoeken uw gegevens erbij en nemen binnen 2 werkdagen contact met u op.
Afrekening bekijken
Wilt u de afrekening bekijken? Dan kunt u dit op een van onze kantoren met ons doen. Maak hiervoor een afspraak via ons contactformulier. We kunnen u mogelijk niet alles laten zien, omdat we ons moeten houden aan de privacywet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Bekijk uw post en berichten
Totale afrekening bekijken
Wilt u de afrekening bekijken? Dan kunt u dit op een van onze kantoren met ons doen. Maak hiervoor een afspraak via ons contactformulier. We kunnen u mogelijk niet alles laten zien, omdat we ons moeten houden aan de privacywet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
We berekenen de eindafrekening servicekosten over de periode 1 januari tot en met 31 december. Bent u tijdens het jaar verhuisd? Dan kijken we alleen naar de periode dat u de woning huurde. Huurde u bijvoorbeeld tot 1 maart, dan berekenen we de servicekosten over de periode 1 januari tot en met 28 februari.
Rekeningnummer bekijken/veranderen
De hoogte van de kosten voor stroomverbruik in de algemene ruimten hangt af van wat er allemaal is aangesloten. Zoals een lift, galerijverlichting of verlichting in de bergingen. Hoe meer er is aangesloten, hoe hoger het stroomverbruik, en dus de kosten.
Lees ook: